luni, 25 martie 2013

Regionalizarea - desființarea Statului Național Roman



Stramosii nostri sau luptat mii de ani pentru intregirea acestui teritoriu Sfant - ROMANIA Spuneţi generaţiilor viitoare că noi ne-am făcut suprema jertfă pe câmpul de luptă pentru unitatea naţională a poporului român”


Una din cele mai mari ineptii , pe care le poate debita mintea umană - Regionalizarea Romaniei cu multe ”Capitale și Drapele” !



Vezi și 

  1. Schema de tratament pentru Covid-19

  2. În medie, perioade necesară

  3. dezvoltării unui vaccin este de 12-15 ani ?

  4. Romania traiește , încă ,  din inertia bogățiilor

  5. Scara de valori a societății romanești 

  6. Europa privită din viitor

  7. Hrana vie

  8. Planurile in derulare sunt o munca in progres 

  9. Destinatii uimitoare pe glob

  10. Miracolul japonez- Drum

  11. reconstruit în patru zile

  12. Primarul care nu frură

  13. Duda a pus mâna pe Casa

  14. Regală

  15. Nu poti multiplica bogatia

  16. divizand-o !  

  17. Evolutia Laptop - Cântărea

  18. 5,44 kg

  19. O Nouă Republică

  20. A fi patriot nu e un merit, e o datorie.! 

  21. În vremea monarhiei, Țaranii romani reprezentau 90% 

  22. Miracolul din Noua Zeelandă - LYPRINOL

  23. Cea mai frumoasă scrisoare de dragoste

  24. Locul unde Cerul se uneste cu Pamantul

  25. Fii propriul tău nutriționist

  26. Maya ramane o civilizatie misterioasa

  27. Slăbești daca esti motivat

  28. Serbet de ciocolata

  29. Set medical Covid necesar acasă

  30. Medicament retras - folosit în diabet

  31. Brexit-ul - Spaima Europei

  32. Virusul Misterios

  33. Inamicul numărul unu al

  34. acumulatorilor 

  35. Sistemele solare - apă caldă

  36. Economisirea energiei electrice

  37.  Hoțul de cărți

  38. Aparitia starii de insolventa

  39. TRUMP ESTE PRESEDINTE

  40. Microbii din organismul uman

  41. Despre islamizarea Europei. O publicăm integral.   

  42. „Naţiunea este mai importantă ca Libertatea !”

  43. Masca ce omoară virusul    

  44.  O veste de Covid  

  45. Primul an de viaţă - Alocatia pentru copil  

  46. Tavalugul Marelui Razboi - Globaliyarea 

  47. Îndulcitorul care scade glicemia



Minciuna cu solicitarea ue pentru regionalizarea Romaniei 

,,În privinţa regionalizării, reprezentanţii Comisiei au fost foarte expliciţi spunând că niciun oficial nu a cerut României să înfiinţeze regiuni, nici măcar să descentralizeze Autorităţile de Management la nivel regional. Dimpotrivă, aceştia consideră că nu este de dorit un asemenea proces de descentralizare a Autărităţilor de Management în România, în condiţiile capacităţii naţionale existente regionalizarea managementului fondurilor europene putând reprezenta în viitor un regres. Facem un apel la Ministrul Dezvoltării Regionale şi Administraţiei Publice, Liviu Dragnea să producă orice fel de declaraţie, scrisă sau verbală, a unui oficial de la Bruxelles, care să îi sprijine pledoaria din ţară în susţinerea eficientizării managementului fondurilor europene prin regionalizarea AMurilor.” Acesta text reprezintă un fragment din Comunicatul Institutului pentru Politici Publice (IPP), pe care-l publicăm integral în continuare.

IPP cere Premierului Ponta să se implice în pregătirea unui document profesionist dupa ce Comisia Europeană a respins din nou Draftul Acordului de Parteneriat pentru exercitiul financiar 2014 -2020

INFORMARE DE PRESĂ

București, 28 iunie 2013. României i s-a respins, la începutul acestei săptămâni, noua variantă a Draftului Acordului de Parteneriat prezentată recent Comisiei Europene drept bază a negocierilor priorităților de finanțare din următorul exercițiu financiar 2014 – 2020, documentul fiind considerat imatur. Institutul pentru Politici Publice (IPP) care a avut, în ultimele zile, discuții la Bruxelles la nivelul conducerii DG Employment şi DG Regio, a putut constata cât de rezervați sunt, în acest moment, reprezentanții Comisiei Europene față de capacitatea României de a pregăti un document fundamentat și vizionar cu domeniile și țintele majore de dezvoltare solicitate spre finanțare din fonduri structurale în perioada următorilor 7 ani. Dimpotrivă, oficialii români care au purtat discuții sectoriale cu Bruxelles-ul au căutat mai degrabă să determine o finanțare incrementală, cu consecința ne-modernizării statului, în loc să profite de oportunitatea dată de viitoarele fonduri structurale pentru a schimba major cursul unor domenii retrograde. În cel al asistenței sociale, de exemplu, s-a constatat că statul român nu are determinare, datorită rezistenței sistemului public la schimbare, să închidă instituțiile mari rezidențiale  (cu până la 300 de persoane cu diverse dizabilități) pentru a dezvolta mai multe servicii în comunitate cu îngrijire superioară per tip de dizabilitate (îngrijire la domiciliu, locuinţe protejate în comunitate, centre de zi, etc).

Cea mai recentă variantă a documentului de negociere asumată de Guvernul României nu este profesionistă, aprecierea reprezentanților Comisiei Europene fiind, în opinia Institutului pentru Politici Publice (IPP), o dovadă clară a superficialității cu care s-au desfășurat consultările cu segmentele interesate din societate, respectiv a calității slabe a consultanței care s-a contractat  în ultimele luni pentru a pregăti acest document. Instituțiile statului român se comportă iresponsabil cu privire la oportunitățile de modernizare pe care le oferă viitoarele fonduri europene, făcând proba că nu au capacitate internă să gestioneze procesul de negociere dar nici interes real să selecteze consultanți profesioniști și dedicați care pot contribui în mod real la pregătirea unor instrumente profesioniste de negociere. Sumele estimative care se anunță a fi alocate României, comparativ cu alte altor țări  recent intrate în UE sunt de aprox. 40 miliarde euro, de unde și gravitatea comportamentului autorităților din România – a Ministerului Fondurilor Europene, în special.

În privința regionalizării, reprezentanții Comisiei au fost foarte expliciți spunând că niciun oficial nu a cerut României să înființeze regiuni, nici măcar să descentralizeze Autoritățile de Management la nivel regional. Dimpotrivă, aceștia consideră că nu este de dorit un asemenea proces de descentralizare a AM în România, în condițiile capacității naționale existente regionalizarea managementului fondurilor europene putând reprezenta în viitor un regres. Facem un apel la Ministrul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice, Liviu Dragnea să producă orice fel de declarație, scrisă sau verbală, a unui oficial de la Bruxelles, care să îi sprijine pledoaria din țară în susținerea eficientizării managementului fondurilor europene prin regionalizarea AMurilor.

Fiind, în acest moment, statul cel mai înapoiat din punct de vedere al stadiului negocierilor cu reprezentanții Comisiei Europene în legătură cu viitorul exercițiu financiar al UE 2014 – 2020, facem un apel către Premierul Victor Ponta să trateze cu seriozitate pregătirea acestui document care reprezintă fundamentul modului în care urmează să se cheltuiască banii în proiecte de dezvoltare aferente următorilor 7 ani în România. Susținerea unui document neprofesionist, chiar daca va fi până la urmă semnat și de către Comisie, va înseamna alți 7 ani de stagnare dacă nu regres și implicit frustrări că fondurile europene nu duc la țintele de modernizare așteptate de români, ceea ce va duce, curând, la amplificarea sentimentelor anti-europene. Atragem atenția că euro-scepticismul nu are neapărat la bază birocrația europeană cât lipsa de competență a autorităților naționale de a performa la nivelul standardelor europene, așa cum alte țări membre reușesc să o facă.

sursa: justitiarul.ro


 


Liviu Dragnea: „Fiecare regiune va avea mai multe capitale”
Vicepremierul Liviu Dragnea a încercat să clarifice problema regionalizării României. El spune că varianta cu o singură capitală pentru o regiune de dezvotare nu este bună şi asta pentu că celelalte judeţe nu vor „simţi” beneficiile regionalizării.

Ei nu cunosc și nu citesc si nu respectă Legea și Constituția !

Daca : <Referitor la capitalele regiunilor, Liviu Dragnea sustine ca "fiecare regiune va avea mai multe capitale" > ,asa cum recunoaste Dragnea , inseamna ca vom avea mai multe localitati autonome ! 
De ce să faci mai multe ”Capitale”! dacă nu gîndești o mare ticăloșie de ditrugere prin fărîmițare , pentru Romania ? 
Fiecare ”Capitală” , gandiți-vă , ca v-a avea un aparat birocratic imens separat , cu cheltuieli impresionante , cu ticaloșii și șmenării separate , iar ”Baronul zonei” se v-a purta ca pe proipria moșie ! 


Regionalizarea - Miza Economica

Regionalizarea este ultima faza a dezmembrarii iremediabile a Romaniei ! 

Constitutia Romaniei

TITLUL VII
Revizuirea Constituţiei
Iniţiativa revizuiriiARTICOLUL 150 
(1) Revizuirea Constituţiei poate fi iniţiată de Preşedintele României la propunerea Guvernului, de cel puţin o pătrime din numărul deputaţilor sau al senatorilor, precum şi de cel puţin 500.000 de cetăţeni cu drept de vot.(2) Cetăţenii care iniţiază revizuirea Constituţiei trebuie să provină din cel puţin jumătate din judeţele ţării, iar în fiecare din aceste judeţe sau în municipiul Bucureşti trebuie să fie înregistrate cel puţin 20.000 de semnături în sprijinul acestei iniţiative.
Procedura de revizuireARTICOLUL 151
(1) Proiectul sau propunerea de revizuire trebuie adoptată de Camera Deputaţilor şi de Senat, cu o majoritate de cel puţin două treimi din numărul membrilor fiecărei Camere.(2) Dacă prin procedura de mediere nu se ajunge la un acord, Camera Deputaţilor şi Senatul, în şedinţă comună, hotărăsc cu votul a cel puţin trei pătrimi din numărul deputaţilor şi senatorilor.
(3) Revizuirea este definitivă după aprobarea ei prin referendum, organizat în cel mult 30 de zile de la data adoptării proiectului sau a propunerii de revizuire.
Limitele revizuiriiARTICOLUL 152
(1) Dispoziţiile prezentei Constituţii privind caracterul naţional, independent, unitar şi indivizibil al statului român, forma republicană de guvernământ, integritatea teritoriului, independenţa justiţiei, pluralismul politic şi limba oficială nu pot forma obiectul revizuirii.(2) De asemenea, nici o revizuire nu poate fi făcută dacă are ca rezultat suprimarea drepturilor şi a libertăţilor fundamentale ale cetăţenilor sau a garanţiilor acestora.
(3) Constituţia nu poate fi revizuită pe durata stării de asediu sau a stării de urgenţă şi nici în timp de război.

Magiarii UDMR vor sa elimine din art. 1 

Să nu uitați niciodată că :
Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil. 

Constitutia Romaniei Articolul 1 Statul roman 

(1) Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil. 
(2) Forma de guvernamant a statului roman este republica. 
(3) Romania este stat de drept, democratic si social, in care demnitatea omului, drepturile si libertatile cetatenilor, libera dezvoltare a personalitatii umane, dreptatea si pluralismul politic reprezinta valori supreme, in spiritul traditiilor democratice ale poporului roman si idealurilor Revolutiei din decembrie 1989, si sunt garantate. 
(4) Statul se organizeaza potrivit principiului separatiei si echilibrului puterilor - legislativa, executiva si judecatoreasca - in cadrul democratiei constitutionale. 
(5) In Romania, respectarea Constitutiei, a suprematiei sale si a legilor este obligatorie. 

Va mai aduce-ti aminte cait de mare era Romania ?
Dar ca Romania se invecina cu Polonia ?
Au trecut multi ani si s-a uitat cat de mare era tara noastra . 
Mai trist este ca nu se mai vorbesti nici in scoli , nici in institutii , cat de mare si bogata era Romania !
Ceausescu a tinut cu dintii de romania si nici marile puteri nu se incumetau sa gandeasca cel putin ca se pot apropăia de vreo bucata de pamant romanesc .

Poate ca mergea si regionalizarea , daco guvernanții , făceau dovada in cei 23 de ani , ca sunt capabili sa conducă Romania catre progres și civilizatie ! 
Chiar ei , guvernanții recunosc cu mîndrie , că ”Statul este prost administrator” - tradus inseamnă ca Romania este condusă de proști !
Cum sa-i lași sa destrame Romania ?

Regionalșizarea , inseamna dezmembrarea romaniei in mai multe bucati , conform intereselor straine in zonele respective !
Rusia , si-a luat partea si nu se mai pune !

REGIONALIZAREA ROMANIEI VISUL AMERCANILOR

23 august 1939 ( zi internationala a B`nai B`rith – AMERICA), vezi si 23 august 1944)- Semnarea pactului Ribbentrop-Molotov si cedarea neconditionata de catre CASA REGALA, Regele Carol al II lea si amanta lui , ELENA LUPESCU a Bucovinei de Nord si Basarabia si se infiinteaza RSS MOLDOVENEASCA in RSFS Rusa si Stalin kominternistul- comunistul, fabricat de B`nai B`rith din AMERICA, adica nu mai este BOLSEVIC, ci este KOMITERNIST-COMUNIST, a cerut evacuarea administratiei civile si a armatei romane din aceste teritorii.
      
Dictatul de la Viena din 30 august 1940 la solicitarea STALIN evreilor komiternisti-comunisti, Franklin D. Roosevelt- americani si Hitler -germani membri ai lojei B’nai B’rith, Carol al II lea cedeaza NECONDITIONAT parti din teritoriul Romaniei, Ungariei: nordul Transilvaniei, Bulgariei:Cadrilaterul si Rusiei: Basarabia, Herta si Bucovina de nord

România pierde o suprafaţă de 99.738 km² cu o populaţie de 6.821.000 locuitori, reprezentând aproape o treime din teritoriul şi populaţia ROMANIEI
Conferinţa de la Ialta, numită şi Conferinţa din Crimeea a fost întâlnirea din 4-11 februarie 1945 dintre liderii SUA, Marea Britanie şi Uniunea Sovietică.
 
 
Delegaţiile au fost conduse de către Roosevelt, Winston Churchill şi Stalin: Basarabia şi Bucovina de Nord au fost încorporate DEFINITIV de Uniuniea Sovietica.
Dupa LOVITURA de Stat din 1989 in care UNGARIA a atacat Romania cu sprijinul NATO si GRU SOVIETIC, iar AMERICA-UNGARIA-SOROS-FMI-GDS-TISMANEANU-UDMR au ajuns la putere si sunt in comisiile prezidentiale BASESCU si au majoritate parlamentara, cu sprijinul unor teroristi si infractori, respectiv UNPR care nu au participat la alegeri si nu a avut sigla si program,
REGIONALIZEAZA SI DESTRAMA ROMANIA conform DECLARATIEI DIN 16 IUNIE 1989 DE LA BUDAPESTA, UNGARIA in care solicitau atacarea militara si terorista a Romaniei, pentru AUTONOMIE MAGHIARA si infiintarea REPUBLICII TRANSILVANIA, lucru care se face la ordin AMERICA-SOROS-FMI.

REGELE !

ANUL 1945
D. Petre Groza însărcinat cu formarea guvernului. Mareşalul palatului comunică:
“M.S. Regele a însărcinat pe D. Dr. Petre Groza cu formarea unui guvern de concentrare, cu reprezentarea partidelor democratice. D. Dr. Petre Groza a trecut la consultări în vederea alcăturii guvernului. Bucureşti, 2 Martie 1945”

România liberă, anul III, no 183, Duminică 4 Martie 1945
July 9, 2011 by valentinmano   http://regelemihaijefuitorsitortionar.wordpress.com/


Regionalizarea nu va reuşi

Orice guvern venit pe valul unei mari susţineri populare ştie că aceasta nu va dura prea mult la acele cote, dar cunoaşte foarte bine că ce nu va face în primul an de guvernare, va fi aproape imposibil să fie realizat după aceea, din cauze normale şi previzibile.

România are parte de această majoritate, dar nu a reuşit să aibă un guvern de calitate, nici din perspectiva funcţionalităţii, nici din aceea a calităţii oamenilor aflaţi acolo, câţiva din ei fiind mai mult decât bineveniţi în alte locuri, aducătoare de tristeţe. Totuşi, capetele proaste ale unora sunt mai periculoase decât ale altora, iar cele câteva persoane de calitate din guvern sunt anihilate în eforturile lor de primii, care au un avantaj: deţin poziţii cheie. Printre aceşti incompetenţi, se individualizează un om care nu se înţelege ce este administraţia publică, deşi a „condus” un judeţ despre care se spune că nu are prea multe librării – iar unii spun că nu există niciuna: Teleorman. Omul respectiv, ajuns din păcate în funcţia de „ministru al trebilor dinăuntru” – după cum era formularea de secol XIX – s-a remarcat prin câteva idei de un umor rar întâlnit, potrivit cărora prefecţii nu vor mai putea suspenda actele administraţiei publice locale – paralizând astfel orice formă de control al teritoriului de la nivel central, precum şi aceea că majoritatea direcţiilor deconcentrate din judeţe vor trece la administraţia publică locală. Faptul că prima măsură înseamnă consolidarea baroniilor locale, iar a doua înseamnă efectiv desfiinţarea ministerelor şi lipsirea lor de aproape întreaga forţă administrativă, toate însă, în acord cu modificarea Constituţiei în aceste direcţii, demonstrează că omul nu a citit în viaţa sa o carte despre administraţia publică, sau, dacă a citit cumva, este clar că nu a înţeles nimic. Nici la vârsta asta! Soluţiile complicate ale guvernului: noi construcţii politico-administrative  Printre dinţi, guvernul nostru ne vinde o idee pe care nu ştii dacă şi-o doreşte cu adevărat sau o promovează pentru că nu poate sau vrea să ia taurul de coarne. Adică, în locul curăţirii administraţiei de funcţionari publici şi personal contractual incompetent, dar acoperit cu diplome şi ineficient – a se vedea rata de absorbţie a fondurilor europene, doar ca exemplu – guvernul vine cu alte construcţii politico-administrative, care nu fac decât să complice şi mai mult situaţia unei administraţii aproape fără apărare în faţa politicienilor din ce în ce mai obraznici, incompetenţi, sclavi ai finanţatorilor lor şi mercenarizaţi. Regionalizarea ni se vinde ca un leac universal al oricărei probleme a statului român. Totuşi, dacă o clipă ar asculta recomandările ambasadorilor altor state acreditaţi la Bucureşti, ar afla că aceştia insistă asupra creşterii investiţiilor în educaţie, mai mult decât construirea de proiecte fără cap. Lipsa capului antrenează o fugă accentuată în străinătate a celor ce trebuie să plătească impozite mai mari – singura soluţie a guvernelor noastre din 1990 şi până acum pentru acoperirea găurilor în cele trei bugete ale statului. Văzând hărţile şi ideile care sunt vehiculate despre regiunile ce vor trebui înfiinţate, mă gândesc că studenţilor mei va trebui să le atrag atenţia că proiectele de regionalizare au valoarea scrierilor lui Lucian Boia, adică zero. Mă întreb şi întreb pe oricine: cum ne putem configura aceste regiuni fără să suplimentăm numărul de funcţionari publici, în dauna tuturor asigurărilor incompetenţilor din Guvern, dacă judeţele rămân, iar oraşele şi comunele rămân în acelaşi număr? Există în normele juridice actuale proporţii de funcţionari publici, relativ la dimensiunea localităţilor – or, câtă vreme acestea nu se schimbă, vom avea mult personal în instituţiile publice şi puţini salariaţi în mediul privat care să le susţină costurile. Este uşor să promiţi mărirea salariilor în mediul public, dar de unde? Nu poţi lua 7 piei de pe mediul privat, decât dacă doreşti să îl extermini. Constantin Hamangiu, ministru al justiţiei în anii 1931 – 1932 scria în cursul său de drept civil o frază: „Dacă statul, prin măsurile sale, se dovedeşte a fi principalul obstacol în calea dezvoltării cetăţenilor, aceştia au tot dreptul să-l fraudeze”. Apoi, centrele regionale trebuie să îndeplinească două condiţii majore: trebuie să fie uşor de ajuns la ele – infrastructura rutieră şi de cale ferată, mai concret – şi trebuie să fie capabile să gestioneze întreaga construcţie administrativă ce se va edifica, deoarece construcţia regiunilor cu menţinerea judeţelor va însemna obligatoriu doar creşterea numărului de funcţionari publici. Oraşe-capitală cu minimum 150 de mii de locuitori şi o universitate importantă Or, în lipsa unui personal calificat, care trebuie adus de undeva – din Bucureşti sau de la nivel judeţean spre cel regional – rezultatele vor fi şi mai rele decât cele de acum. De aceea, fundamental va fi, dacă proiectul se va implementa cumva – ceea ce nu cred – ca oraşul-capitală a unei regiuni să aibă o populaţie de minimum 150 de mii de locuitori şi o universitate importantă, deoarece anumite probleme ce vor apărea vor necesita şi adaptarea sistemului de învăţământ juridico-administrativ la noile cerinţe. Nu putem crede că centrul de regiune Călăraşi va fi capabil să îşi creeze o universitate de top în următorii doi ani – sau poate mă înşel eu! Aceste regiuni trebuie să fie accesibile tuturor locuitorilor lor. Or, mă întreb cum ar merge – şi cât de repede – un cetăţean din Pucioasa sau Nehoiu în viteză maximă spre Călăraşi, să rezolve o problemă, când Ploieştiul este la mijloc pentru toţi, iar pe autostradă ajungi în maximum 3 ore din orice punct al acestei mari regiuni de sud? A se vedea doar această declaraţie, care nu lasă loc la interpretări. Apoi, crede cineva că baronii judeţelor ar putea accepta să finanţeze prin ceea ce au ei nişte judeţe mai sărace în mod direct, în interiorul regiunii? Crede cineva că prahovenii şi argeşenii vor fi încântaţi să plătească pentru nişte judeţe sărace, cu procent ridicat de asistenţă socială şi aflate în top 10 al analfabetismului? Aceeaşi problemă se pune relativ la judeţele care vor trebui să finanţeze cele două judeţe sărace din Carpaţii Orientali, dominate de lăcustele udemeriste de 23 de ani? Dar mai apare o întrebare: guvernul cum îşi va manifesta controlul administrativ al acestor regiuni? Trebuie înfiinţaţi noi categorii de prefecţi, care să exercite controlul de tutelă la nivel regional, supraveghind şi autorităţile de la nivel regional, dar şi coordonând acţiunea prefecţilor din judeţele ce nu se desfiinţează. Cum se rezolvă această reconfigurare administrativă, altfel decât prin creşterea importantă a numărului de instituţii şi funcţionari? Mult mai normală ar fi reîntoarcerea la vechile judeţe, dinaintea reorganizărilor administrative succesive ale anilor 1938 – 1968. Chiar dacă mai mici, ele ar fi mai bine articulate administrativ şi socio-economic, pentru că adevăratul rol al unei reorganizări a teritoriului este să creşti potenţialul fiecărui ţinut, iar nu satisfacerea unor interese de moment ale unora sau altora. Mai trebuie subliniată şi identitatea locală, proces ce s-a consolidat din 1968 şi până acum sub forma identităţii judeţene, după cum precizam pe scurt AICI. Or, toate aceste probleme, precum şi altele, pe care dimensiunea de text jurnalistic mă împiedică să le analizez cu mijloacele ştiinţei dreptului public şi al ştiinţelor administrative, vor apărea acum în analiza diferitelor structuri ale statului însărcinate cu atribuţii în sfera construcţiei politico-administrative a statului. De data aceasta însă, nu se mai pot obtura prea mult discuţiile asupra tuturor problemelor pe care regionalizarea le creează, deoarece internetul a preluat o bună parte a rolului ziarelor scrise şi al televiziunilor – devenite, mai ales ultimele, focare de infecţie morală şi de învrăjbire socială, de diferiţii năimiţi cu un pumn de dolari. Iar aceste discuţii vor fi tensionate şi vor învrăjbi şi mai mult românii, în contul identităţilor regionale. Aceasta, pentru că, în final, toţi cetăţenii cu drept de vot vor fi chemaţi să decidă, la modificarea Constituţiei, dacă vor fi de acord cu această nouă construcţie politico-administrativă a statului român. Or, în acest context, dacă locuitorilor din anumite judeţe nu le va plăcea compania ce li se prefigurează, nu vor merge la vot. Şi atunci, cine va plăti preţul politic al eşecului unei astfel de operaţiuni? Primul-ministru? Miniştrii? Baronii locali? Posibil boicot al votului Personal, îmi cunosc judeţul foarte bine, forţa sa intelectuală, cota de bani virată bugetului de stat – fiind primii contribuabili după Bucureşti – şi mândria noastră, exprimată şi prin loialitatea faţă de simbolurile publice locale. Şi ştiu că nu vor dori să finanţeze judeţe prea sărace, care nu dau decât mulţimi de votanţi, dar niciodată creatori de republică în cadrul unui regat. Un aspect important: în fiecare partid, filiala Prahova este una dintre cele mai bogate şi puternice la nivel naţional. Şi, la cum îi cunosc pe prahoveni, ştiu că dacă nu vor fi acord cu această nouă organizare teritorială, vor organiza inclusiv un boicot al votului pentru aprobarea noului text al Constituţiei. Şi Bucureştiul va avea la final o surpriză, văzând scorul final – în fond, judeţul aurului negru a dat mai mult ţării decât a primit de la judeţele care se preconizează că i-ar fi alăturate în noua construcţie a regionalizării României. Concluzionând: regionalizarea nu este un panaceu. Iar când medicamentele nu aduc rezultate bune, sau, în acest caz, este foarte posibil să nu se poată administra, cine plăteşte costurile în final? Pacienţii? Spitalul? Medicii? Sau directorii acestuia? Omul politic care are răspunsul la această întrebare va şti să preia puterea în propriul partid curând şi, fără îndoială, că în maximum 10 ani, va fi un prim-ministru cu o importantă amprentă în istoria naţională.  






Vicepremierul Sevil Shhaideh: Legislaţia este pregătită de regionalizare, dar trebuie revizuită Constituţia


Vicepremierul Sevil Shhaideh a declarat, vineri, la Piteşti, că planul legat de regionalizare "nu s-a oprit", dar trebuie revizuită Constituţia, transmite corespondentul MEDIAFAX.

Sevil Shhaideh: Legislaţia este pregătită de regionalizare, dar trebuie revizuită Constituţia (Imagine: Andreea Alexandru / Mediafax Arhiva Foto)

Vicepremierul Sevil Shhaideh şi secretarul de stat Adrian Ionuţ Gâdea s-au aflat, vineri, în Argeş, la o întâlnire cu primarii şi autorităţile judeţene fiind abordate strategiile de dezvoltare a localităţilor din judeţ, precum şi oportunităţile de finanţare în cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Locală.

În cadrul unei conferinţe de presă, Sevil Shhaideh a declarat că vizita în Argeş nu are nicio legătură cu planul de regionalizare, dar a ales prima vizită în teritoriu acest judeţ pentru că "de aici s-a arătat cel mai mare interes din partea CJ".

"Am zis iniţial că e bine să ne întâlnim şi regional, dar credeţi-mă, e cel mai bine să ne întâlnim în fiecare judeţ. (...) Planul pe care îl ştiţi, legat de regionalizare, nu s-a oprit, dar ca să poată fi pus în implementare principala modificare care se impune este revizuirea Constituţiei. Legislaţia este pregătită pentru partea de regionalizare, dar pentru a putea dezbate mai departe legislaţia, trebuie să avem un proiect de revizuire a Constituţiei", a spus vicepremierul.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu